Dare To Dream
Welcome to my blog.You want to Follow or go back Home.
Saturday, 15 October 2011 @ 9:22 pm | 0 Comment [s]

di satu petang,si ibu menunggu anak perempuannya pulang ke rumah.apabila anak perempuannya pulang ibunya bertanya kepada dia,,

ibu : kakak pergi mana baru sekarang nak balik ?
anak : kakak pergi makan lahh tadi.
ibu : makan apa yang lama sangat ? ( dengan nada suara yang tinggi )
anak : yelah..dah tempat tu jauh.. ( sambil membuat muka )
ibu : sekali lagi kakak balik lambat siap lahh ! ( dengan nada suara yang tinggi )
anak : ( berjalan masuk bilik sambil membuat muka )

keesokan harinya anak perempuannya masih balik lambat.si ibu menunggu anaknya di depan pintu rumah..setelah setengah jam menunggu baru anaknya pulang..muka si ibu sudah bertukar menjadi singa,

ibu : hang pi mana hah yang balik lewad sangat nii ? aku ingatkann hang tak tau jalan balik rumah dahh.. ( sambil menengking anaknya )
anak : mama niii,, bising lahh... kakak mana ada pi mana pun..kakak pi kerja lahh...
ibu : pi kerja pala hotak hang... pukul 12.oo malam baru balikk,,la nihh aku tak mau dengaq apa-apa dahh.. hang pi kemass baju baju hang hang keluaq dari rumahh nii..
anak : okeh,,kalau itu yang mama nak sangat kan.. patut lahh selama nii mama asyik bela adik adik jaa..memang betol lahh mama tak sayang kakak dahh.. apa yang adik adik nak semua mama beli.semua mama tunaikan.. kakak nii ? buku rujukan pun mama tak mauu beli.. semua guna duit sendiri,, bila kakak pi kerja balik lewad sikit mama dah bising.. lepas nii jangan cari kakak dahh... dan kakak tak akan jejak kaki lagi kat rumah nii ( menangis sambil berjalan masuk bilik untuk mengemas barang2 )
ibu : ??? ( berdiam diri )

sejak malam itu si ibu tak tahu kemana anak nya pergi,,entah masih hidup atau dah meninggal..macam macam yang difikirkan oleh si ibu.. si ibu hanya mampu berdoa dan meminta petunjuk agar dibukakan pintu hati anaknya supaya pulang,,,


20 tahun kemudiann...................

satu harii... sebuah kereta grandis memasuki perkarangan rumah si ibu.. si ibu hairan..tiba tiba keluar seorang perempuan dari perot kereta itu... si ibu terkejut.. perempuan itu adalahh anak perempuannya yang dihalau olehnya dulu.. si ibu memeluk anaknya sambil berkata

ibu : maafkan mama ! mama menyesal sebab halau kakak dulu.. ( sambil menangis )
anak : kakak dah maafkan mama lahh... walauapapun yang terjadi mama tetap mama kakak..

hanyalahh rekaan semata mata ! tidak ada kena mengena dengan yang mati atau pun yang hidop :)

p/s : sejahat mana pon mak kita dia tetap mak kita...dia yang mengandungkan kita.. jika tiada mak tiadalah kita didunia nihh :)


Older Post | Newer Post
Vas Happenin'


Entry Profile Links

Hello There. Welcome to my blog. Be nice here and leave your comment on my tagboard.


my bunchet


omey tak pakwe kitew yang pakai baju merah to ? pheww . nama dia muhammad hafiz . kitew sayang dia sangat-ii oow . tarikh keramat kami ialah 13.12.2011 . sayang kau sangat-ii bunchet !


My Brother


handsome tak ? he is my lovely brother . nama dia muhd nazmie dan saya sayang dia macam abang sendiri .



Tagboard



Round of applause


Template by : Shira Radzuan
Basecodes by : Nur Izzati
Resources : | | |